الأحد، 23 نوفمبر 2008

لو كنت ملاك

لو كنت ملاك ..أنا لسه بشر
عايش فى عتاب وتعب وسهر
ما أقدرش أطير ..ولكني بغير
من كلمة فى صدفة بعتها قدر
لو كنت ملاك ..أنا لسه بشر
****************
لو كنت ملاك ..مخلوق من نور
أنا لسه بشر مجروح مكسور
ياتحب وأعدي معاك السور
ياتصد ويرجع قلبى حجر
لو كنت ملاك أنا لسه بشر
***************
لو كنت ملاك ..أنا لسه إنسان
مخلوق من طين ..معجون بحنان
طول عمري بشوف العشق أمان
أشمعنى معاك العشق خطر
لو كنت ملاك أنا لسه بشر
****************
لو كنت ملاك خليك فى سماك
وأنا هافضل تحت .. وهستناك
أنا راضي القلب يضيع فى هواك
أنا راضي العمر يعدي هدر
لو كنت ملاك أنا لسه بشر

هناك 5 تعليقات:

ahmed_k يقول...

الحب يصور الحبيب بلا عيب
فيجعله ملاك وما أجمله من تشبيه,
فالملائكه هم الخواص عند رب العالمين
وهم المخلوقات النورانيه
فعندما يمثل الإنسان الذي يمتلأ بالعيوب أنه ملاك فهذا قمة العشق,
كلماتك جميله يا محمد
وهي السهل الممتنع

دمت مبدعا متألقا

محمد عبد القوى يقول...

ahmed_k

شكرا لرأيك في كلامي البسيط
ونورتنى بزيارتك

media يقول...

ديما كلماتك جميله ومعبره
تحياتى ليك
اتمنى تزور المدونه الجديدة
http://loveme-to-knowme.blogspot.com/

محمد عبد القوى يقول...

تائهة بين الخيال والواقع
شكرا على رايك ياجميلة
وفي الطريق إليك

hend mossallam يقول...

7elwa awiiiiiiiii i love it