الثلاثاء، 7 أكتوبر 2008

ساعة غروب


ساعة غروب

الشمس لمت كل ألوان الشفق

ومشيت يادوب

ولقيتها رجعت تانى ومعاها لونين

أحمر عشان يرسم شفايف

وأخضر يبان جوا العنين

يخطف قلوب

احمر عشان يرسم شفايف

والشفايف تترسم

لو تبتسم

تنده على القلب اللى خايف

يوم ينخطف

أو يتقسم

مين اللى قال العشق مفتاح الفرح

انا كل عاشق قابلته فى الدنيا أنجرح

لكن الغريب

الكل قال قسمة ونصيب

ولما تنده الشفايف

بيسلم للسحر العجيب

يمشى وراه .. مشوار طوييييييييييل

ولا عمره فكر يوم يتوب

زي انا

لما لقيت الشمس رجعالي بلونين

ساعة غروب

هناك 8 تعليقات:

media يقول...

دا ايه الروعه دى تستاهل 100 صقفه
جميل جدا جدا

محمد عبد القوى يقول...

لولا
لية غيرت أسمك ؟ والله ماعرفتك غير من صورة البروفيل وبعدين من المدونات
لك وحشة يامعلمة وخطوة عزيزة

ahmed_k يقول...

أ/ محمد
السلام عليكم
دي أول مره يسعدني الحظ وأدخل لمدونة
حضرتك ولدخولي هنا سبب
رأيت تعليق لك في مدونة أبن الحزب الوطني هي السبب
يا أخي مهما كان لنا من رأي مخالف
لراي هذا المدون فذلك ليس سببا يدعونا للإنزلاق لهذا المستوى في الحوار
هو له رأيه وله مطلق الحريه في عرض رأيه مادام لا يخل بالدين والشرف
وعلينا أن نناقشه ونتحاور معه بدون أن نفقد أعصابنا
لأن أسلوب الشتم وخلافه حجة من لا يملك الحجه
وأنت لديك من الردود الكثير والمقنع بدون أن يتأذى من يقرأ رأيك
أخي كل ما أطلبه منك أن تسرع وتحذف تعليقك الأول هناك لأنه يسيئ لك
ولا يخدم قضيتك ورأيك بشيئ

وتقبل تحياتي

محمد عبد القوى يقول...

أ \ أحمد
وعليكم السلام
متشكر جدا على النصيحة واللى سمعت لها وعملت بيها بالفعل ، والحمد لله صلحت الخطأ وحذفت التعليق ، انا أسف إذا كنت جرحتك انت او اى حد تانى ملوش بذنب بالألفاظ دي ، لكنها والله انكتبت فى حالة أنفعالية وغضب شديد
غلطة ومش هتكرر بأذن الله وياريت تكرر انت زيارتك

دعاء مواجهات يقول...

ايه الجمال دا كلو بس يا محمد

بجد كلام عالى اوى

انا كل عاشق قابلته فى الدنيا أنجرح

الكلمه دى انا ابصم بالعشرة عليها

=====================

الحمد لله انك شايف انى هفضل زى ام انا مش هتغير

دعواتك معانا بقى

وبليز سامحنى على لاتاأخير

النت متآمر عليا

دا غير الشغل طبعا

بيس يامعلم

محمد عبد القوى يقول...

هو انت لما تنعمى تكونى بالكرم
تعلقى فى المدونتين فى يوم واحد
منورة والله
ربنا معاك ويوفقك
واللعنة على النت الخائن

Taweel ashawq يقول...

اجميلة جدا يا محمد

قلمك سحري جدا

محمد عبد القوى يقول...

طويل الشوق
الله يكرمك على الراى الجميل والتعبير الأجمل
ودا بعض ماعندكم
احنا نجى جنب مواضيعك اية؟