الأحد، 24 أغسطس 2008

مجدى موجود .... ؟؟؟

-1-
- أنا مش قادر أفهم أزاى تعملوا كدة من ورايا ؟؟
- كنت عايزنا نعمل أية يعنى يا مجدى ؟؟ نستنى رأيك ؟
- أقل ما فيها ..ولا أنا خلاص بقيت فى النسيان
- أهو اللى حصل حصل بقى ، ومفيش قدامك غير أنك ترضى بالموجود .. وإلا مش هتلاقى
- مش هلاقى
- 2 -
- هه .. كنت بتقول حاجة يا مجدى ؟؟
- بقول حاجة ؟! انا بقالي ساعة بكلمك
- معلش .. ما سمعتش كويس
- كنت سرحان فى حاجة ؟؟
- أبداُ ..يظهر أن صوتك أنت اللى كان واطى حبتين
-واطى ؟!! ... يمكن
- 3 -
- أنا شايف أنك مكبر الموضوع قوى .. الحكاية مش مستاهلة
- مش مستاهلة !! .. يتجاهلنى بالشكل ده وتقولى مش مستاهلة ؟؟
- يا مجدى .. بلاش سؤ ظن ، يمكن ما شافكش يا أخى
- أنت لسه بتدافع عنه .. بقولك عينى جت فى عينه ، وقفت وأبتسمت ومديت أيدى أسلم عليه .. خبط فيا وكمل طريقه عادى ولا كأنى هنا
- مش عارف أقولك أية بس ........... هو أكيد ما شافكش
- 4 -
- قلة أدب .. ميت كرسي فاضى فى الفرح ، والعيل المفعوص ده جي يقعد على رجلى .. لأ وباباه ومامته ساكتين ولا عملوا حاجة ، مفيش حتى عيب .. مفيش سيب أونكل مجدى فى حاله يا حبيبى ، دا قرفان وطالع عينه .. كأنهم مش شايفنى .. كأنى مش موجود ..أنت ما بتردش عليا لية أنت كمان ؟؟
-5-
- أمتى حصل الكلام ده ؟!
- النهارده الفجر ...بلع علبة الحبوب المنومة بحالها وساب وراه ورقة مكتوب فيها ( أنا مش موجود )
- لية كدة بس يامجدى .. تنتحر ؟! تخسر دنيتك وأخرتك
- والله هيقطع بينا ياجدع
- أيوة والله ... هتروح تعزي
- مش هينفع ... عندي شغل مهم ، هأبعت تلغراف تعزية وخلاص
- طب خد الـ 5 جنية دي وأبعت كمان تلغراف بأسمى .. أصل أنا كمان مش رايح
- بس أية حكاية أنا مش موجود دي
- علمى علمك
يا رب تكون الحدوتة واضحة ومفهومة
مع تحيات : واحد لسه موجود

هناك تعليق واحد:

Mohamed Abdelgeleel يقول...

مركز ضحايا لحقوق الانسان بالاسكندرية يهيب بكل الناشطين والاعلاميين والصحفيين ولجان حقوق الانسان للمشاركة فى المؤتمر الصحفى الحاشد من وراء اغلاق مدرسة الجزيرة بالاسكندرية جريمة تشريد الف تلميذ بالاسكندرية باغلاق مدرستهم فى اول ايام الدراسة وذلك يوم الجمعة الموافق 19/9/2008 فى تمام الساعة التاسعة مساءا بنادى المحامين - كورنيش جليم - الاسكندرية